Az egész napos frissességért elengedhetetlenül fontos a mély és pihentető alvás. Néhány tippet megosztok, hogyan is tudjuk a lehető legjobban kipihenni magunkat.

pihentető alvás napi egészségtipp

Designed by Pixabay.com

Alvás közben azt gondolnánk, hogy semmi nem történik a szervezetünkben, egyszerűen csak alszunk. Ellenkezőleg, alvás közben szervezetünk regenerálódik ezért is nagyon fontos, hogy mélyen és pihentetően aludjunk. Íme néhány tipp a pihentető alvásért:

Ne fogyasszon zsíros és fűszeres ételeket!

Lefekvés előtt 2-3 órával már ne együnk! Főleg ne fogyasszunk zsíros, nehéz ételeket. A zsíros és fűszeres ételek a gyomorsav túltermelődésével járnak, ezáltal egész éjszaka teltségérzetünk lehet és éghet a gyomrunk.

Nyugodt környezet megteremtése

A legideálisabb hőmérséklet az alváshoz a 18-20 fok. Fontos, hogy lefekvés előtt fél órával már ne mobilozzunk vagy tévézzünk, mert a fényhatások az elalvást segítő hormon (melatonin) termelődését csökkentik. Fontos továbbá a megfelelő matrac kiválasztása is. Valaki a keményebb matracot szereti, míg vannak akik a puhábbat. Eze egyéntől függ, a lényeg, hogy kényelmesen érezzük magunkat, mikor lefekszünk a matracra.

Legyen laza!

Ha reggel kipihenten szeretnénk ébredni, akkor fontos, hogy elalvás előtt ellazuljunk. Nem jó, ha alvás előtt szorongunk vagy stresszelünk, esetleg éppen most fejeztük be a mindennapi edzésünket. Ellazulni nem nehéz. 2 dl vörösbor elfogyasztása lefekvés előtt fél órával aranyat ér, hiszen az alkoholnak izomlazító és feszültségoldó hatása van. Aki absztinens, annak nyugtató hatású teák fogyasztása ajánlott.