Világszerte és hazánkban is számos embert érint a depresszió, amely az egyik leggyakoribb pszichiátriai megbetegedés. Hazánkban ez a mentális betegség a fiatal (15-20 év) és középkorú (45-50 év) korosztályban gyakoribb. Egy nemrégiben megjelent meglepő kutatás szerint a depresszió elleni küzdelemben jó hatású lehet a magnézium szedése is.

magnézium depresszió

Fotó: Pixabay.com

Amerikai kutatók nemrégiben azt vizsgálták, hogy van-e hatása a magnéziumnak a depressziós tünetekre? Meglepő eredményre jutottak.

A Vermonti egyetemen több, mint száz férfit és nőt vontak be egy klinikai vizsgálatba, mely során a magnézium hatását vizsgálták többek között a depressziós tüneteket illetően. A kutatásban résztvevők egy csoportja több, mint 200 mg magnéziumot kapott 6 héten keresztül, míg a másik csoport nem kapott semmit. Később megcserélték a 2 csoportot. A résztvevők kérdőívek kitöltésével számoltak be a depressziós és szorongásos panaszaikról.

Az eredmények azt mutatták, hogy azok a személyek, akik naponta 248 mg magnéziumot kaptak, náluk a depresszió és szorongásos tünetek is csökkentek. Sőt kevésbé voltak hajlamosak fejfájásra és a kis dózisú magnézium szedése az izomgörcsös panaszokat is kedvezően befolyásolta. A kutatásban részt vevők átlagosan 2 hét után érezték a magnézium kedvező hatásait, ezáltal a kutatók igazolták, hogy a magnézium egy természetes fegyvere lehet az enyhe és közepes depressziónak is. 

Miért fontos a magnézium?

A magnézium elengedhetetlen ásványi anyag, mely az izmok működéséhez és az idegek regenerálódásához is nélkülözhetetlen. Sőt a vérnyomás szabályozásában is kimutatták már szerepét. A magnéziumhiány izomrángás és izomgörcsös panaszokat, alvászavarokat, ritmuszavart és fejfájást is okozhat. Részletesebben már korábbi cikkünkben írtunk a magnéziumhiány tüneteiről.

Forrás: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0180067

Szerző: Dr. Pukoli Dániel